ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

امکان پروژه در حسابگر

با استفاده از امکان پروژه در نرم افزار حسابداری حسابگر شرکت شایگان سیستم می‌توانید مانند مراکز هزینه، اسناد ثبت شده مربوط به پروژه‌های خود را تفکیک نمایید با این تفاوت که پروژه‌ها را می‌توانید تا 10 سطح به صورت نامحدود تعریف و پروژه تعریف شده در هر سطح را به اسناد اختصاص دهید و در نهایت گزارشات مربوط به وضعیت گردش پروژه‌ها را در هر سطح به صورت تفکیک شده مشاهده نمایید. این امکان مناسب هلدینگ‌ها، شعب و مشاغل پیمانکاری‌ است. جهت آشنایی با امکان پروژه می‌توانید ویدیوی آموزشی قرارداده شده یا مقاله زیر را مشاهده فرمایید.  

 

  به عنوان مثال فرض کنید چندین پروژه ساختمانی در استان‌های مختلف دارید و می‌خواهید تراکنش‌های مالی مربوط به استان تهران و واحد 1 ساختمان نرگس را به صورت تفکیک شده داشته باشید. نمودار سطحي پروژه هاي تعريف شده در حسابگر با استفاده از این امکان می‌توانید هر بخش از مثال را به عنوان یک سطح تعریف نمایید و تراکنشات مربوط به آن را به صورت تفکیک شده در سیستم وارد نمایید. برای استفاده از این امکان ابتدا باید سطوح پروژه را در سیستم تعریف کنید. برای معرفی سطوح از منوی اطلاعات پایه > پروژه > معرفی پروژه را انتخاب کنید. مسير معرفي پروژه در حسابگر در فرم باز شده می‌توانید سطوح مربوط به پروژه‌ها را مشاهده نمایید. برای تعریف پروژه جدید در فرم نمودار سطحی، کلیک راست کنید و گزینه جدید را انتخاب کنید. نمودار سطحي پروژه در حسابگر در فرم باز شده در قسمت کد، کد و در قسمت نام، نام پروژه را وارد کنید. در قسمت توضیحات، می‌توانید توضیحات مربوطه و در قسمت تاریخ انقضا، می‌توانید تاریخ انقضا آن را انتخاب کنید همچنین در قسمت پیوست‌ها می‌توانید پیوست پروژه را انتخاب کنید. معرفي پروژه در حسابگر برای تعریف فرزند، پروژه مورد نظر را در حالت انتخاب قرار دهید سپس بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه فرزند را انتخاب کنید. در فرم باز شده در قسمت نام سرگروه، نام گروه سطح بالاتر نمایش داده می‌شود. قسمت‌های دیگر این فرم را با توجه به توضیحات داده شده ثبت کنید. نکته: برای تعریف دیگر سطوح مورد نظر به همین ترتیب عمل کنید.نمودار سطحي پروژه های حسابگرنکته: در حسابگر پروژه‌های تعریف شده را می‌توانید در تمام سطوح در فاکتورها، اسناد، چک و... اعمال کنید که در ادامه نحوه استفاده از آن در قسمت‌های مختلف برنامه به تفصیل توضیح داده می‌شود. برای اختصاص این امکان به فاکتور در هنگام صدور فاکتور بعد از انتخاب حساب، در قسمت کد یا نام پروژه، بر روی دکمه ذره‌بین کلیک کنید و پروژه مورد نظر را انتخاب کنید. نکته: توجه داشته باشید که در اسناد یا فاکتورها به هنگام بازشدن لیست پروژه‌ها، در صورتی که می‌خواهید همین سطح را انتخاب نمایید دکمه تایید را فشار دهید و در صورتی که بخواهید به زیرگروه پروژه بروید باید روی پروژه مورد نظر دابل کلیک کرده و وارد سطح بعدی شوید. اختصاص پروژه به فاکتور در حسابگر نکته: توجه داشته باشید که نحوه اختصاص پروژه به دیگر فاکتورها به همین ترتیب است. برای اختصاص پروژه به ردیف اسناد در هنگام صدور ردیف سند، در ستون کد پروژه، سطح مرتبط را انتخاب کنید. در نرم افزار حسابداری حسابگر برای اختصاص پروژه به چک، بعد از ثبت اطلاعات چک بر روی دکمه "اختصاص چک به چند نفر" کلیک کنید. در فرم باز شده می‌توانید در قسمت کد یا نام پروژه، سطح مورد نظر را تعیین سپس بر روی دکمه تایید کلیک کنید. برای اختصاص پروژه به برگه دریافت و پرداخت وجه در هنگام صدور برگه بعد از انتخاب حساب، در قسمت کد و نام پروژه، بر روی دکمه ذره‌بین کلیک کنید و سطح مورد نظر را انتخاب کنید.

وضعیت گردش پروژه جهت مشاهده وضعیت گردش پروژه‌ها از مسیر اطلاعات پایه > پروژه > وضعیت گردش پروژه را انتخاب کنید. در فرم باز شده در قسمت فیلترها با استفاده از فیلتر تاریخ، حسابها، تفصیلی شناور و... می‌توانید گزارش را محدود نمایید. در قسمت پروژها، می‌توانید پروژه مورد نظر خود را در هر سطح انتخاب و وضعیت گردش هر سطح آن را به صورت تفکیک شده مشاهده نمایید. وضعيت گردش پروژه‌ها در حسابگر برای مشاهده گزارشات مربوط به این امکان از مسیر گزارشات > گزارشات مراکز هزینه و پروژه را انتخاب کنید. گزارشات پروژه در حسابگرنکته: در حسابگر می‌توانید در انواع گزارشات از فیلتر پروژه استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در گزارش صورت حساب مشتری (shift+1) از این قابلیت برای تفکیک تراکنش‌های مالی خود استفاده کنید. برای تعیین تنظیمات مربوط به این امکان از مسیر اطلاعات پایه > پروژه > پارامترهای پروژه را انتخاب کنید. در فرم باز شده در صورت فعال بودن پارامتر "در اسناد فقط آخرین سطح قابل انتخاب باشد"، در هنگام صدور اسناد فقط می‌توانید آخرین سطح پروژه را انتخاب کنید. در صورت فعال بودن پارامتر "قبل از صدور سند برای پروژه تاریخ پروژه چک شود" چنانچه تاریخ سند از تاریخ انقضا پروژه بزرگتر باشد سیستم امکان صدور سند را نمی‌دهد.

 

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat