ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

تخفیف چندگانه در نرم افزار حسابداری

کسب و کارها با توجه به سیاست‌گذاری‌های خاص خود به‌منظور افزایش فروش و جلب رضایت مشتری، تخفیف های متفاوتی را در فاکتورهای فروش خود در نظر می‌گیرند. این تخفیفات شامل انواع متفاوتی است که در ادامه به معرفی آن پرداخته‌ایم.

 

  • تجاری: در این نوع درصدی از قیمت متعارف کالا به عنوان تخفیف در یک زمان خاص (به عنوان مثال در پایان هر فصلی) ، بر اساس مبلغ خاص (بر اساس حجم خرید مشتری) یا به مشتریانی خاص داده می شود. قابل توجه است که این نوع در دفاتر ثبت نمی‌شوند و در زیر فاکتور درج می‌شوند.
  • بر اساس توافق طرفین (توافقی):
  • این نوع در هنگام انجام معامله خرید یا فروش بر اساس توافق طرفین بر روی فاکتور اعمال می‌شود. در واقع بر اساس چانه‌زنی های هنگام خرید یا فروش محصول بر روی قیمت متعارف و اصلی کالا اختصاص داده می شود. توجه داشته باشید که این نوع نیز در دفاتر ثبت نمی‌شوند.
  • به علت نقص یا عدم تطابق با کالا: گاهی کالایی که به فروش می‌رسد ممکن است دارای نقص (معیوب) باشد یا با کالای مورد نظر مشتری تطابق نداشته باشد. بنابراین خریدار آن محصول را عودت داده که در این حالت فروشنده می‌تواند با اعمال تخفیفی بر روی محصول، آن را به فروش برساند. در صورتی که کالا عودت داده شود یا به فروش برسد باید این دو حالت را در برگشت از فروش و تخفیف ثبت نمود که این نوع در دفاتر ثبت می‌شود.
  • نقدی: گاهی کسب و کارها برای فروش محصولات خود شرایط تسویه تعیین می‌کنند و جهت تشویق مشتری برای تسویه به موقع، برای انواع تسویه تخفیف خاصی را در نظر می‌گیرند. در نرم افزار حسابداری حسابگر نسخه 10 با استفاده از امکان تسویه مدیریت شده می توان بر اساس نحوه تسویه مشتری، تخفیفات مورد نظر را اعمال نمود. در این نوع ممکن است برخی از شرایط تعریف شده در زمان صدور فاکتور اعمال نشوند (به عنوان مثال اعمال تخفیف برای تسویه یک ماهه) بنابراین بر اساس نحوه تسویه مشتری در زمان مقرر، درصد یا مبلغ تعریف شده برای آن فاکتور لحاظ می‌شود. توجه داشته باشید که این نوع نیز در دفاتر ثبت می‌گردد.

در فاکتورهای نرم افزار حسابداری حسابگر امکان اعمال تمامی این تخفیفات وجود دارد. با حسابگر می‌توان برای هر فاکتور تخفیفات ردیفی و کلی در نظر گرفت که تمامی آن ها در بخش انواع تخفیفات توضیح داده شده است. علاوه بر این، گاهی کسب و کارها نیازمند اعمال چندین تخفیف کلی در یک فاکتور هستند از این رو امکان تخفیف چندگانه مناسب برای استفاده اینگونه کسب و کارها طراحی شده است که در ادامه به معرفی این امکان در نرم افزار جامع مالی حسابگر نسخه 10 می‌پردازیم.

برای اعمال این امکان در فاکتور فروش مراحل زیر را انجام دهید:

  • در فاکتور فروش بر روی دکمه اعمال تخفیف کلیک کرده و سپس دکمه تخفیف چندگانه را انتخاب نمایید.

دکمه تخفیف چندگانه برای تعریف قوانین تخفیف 

  • در صفحه باز شده، درصدهای مورد نظر را با توجه به سیاست‌گذاری‌های شرکت وارد نمایید.

فرم تخفیف چندگانه جهت اعمال درصد و تعیین گروه تخفیفات

  • برای تعریف گروه تخفیف جهت دسته بندی تخفیفات در این فرم ، روی دکمه معرفی گروه تخفیف کلیک کنید. در فرم باز شده با انتخاب دکمه جدید گروه خود را تعریف نمایید و در نهایت دکمه ذخیره را انتخاب کنید.

فرم معرفی گروه های تخفیف بر اساس نیاز 

از گروه تخفیف جهت تهیه گزارش برای مشاهده مبلغ و درصد تخفیف اختصاص داده شده به حساب‌ها و کالاها بر اساس گروه‌های تعریف شده، استفاده می‌شود.

  • در این فرم ، به صورت پیش فرض تخفیفات تعیین شده در هر ردیف بدون توجه به ردیف قبلی اعمال می‌شود (بر اساس مبلغ کل فاکتور)، جهت نحوه محاسبه آن بر اساس مبلغ پس از تخفیف قبلی (به صورت پلکانی) از مسیر «شرایط محیطی > پارامترهای خرید و فروش» اقدام کنید و پارامتر شماره 77 (در حالت چند تخفیفی، محاسبه هر ردیف براساس ردیف‌های قبلی باشد) را تیک دار کنید و فرم را تایید نمایید.

پارامتر شماره 77 پارامترهای خرید و فروش مربوط به محاسبه تخفیف چندگانه

فرم تخفیف چندگانه با توجه به تخفیف قبلی برای تعیین تخفیف پلکانی

  • از مسیر گزارشات > حسابهای دریافتنی-مشتریان > وضعیت فروش > گزارشهای آماری فروش > تخفیفات فاکتور" می‌توانید از گزارشات موجود بر اساس گروه تخفیف تعریف شده با توجه به نیاز خود استفاده کنید.

مسیر گزارشات تخفیف چندگانه

  در صورت باقی ماندن هرگونه ابهام برای این امکان در نرم افزار حسابداری حسابگر می توانید ویدئوی آموزشی زیر را مشاهده نمایید:

 

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat