ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

سند موقت در نرم افزار حسابداری

هر رویداد مالی در یک شرکت، سازمان یا بنگاه اقتصادی باید به شکل سند حسابداری ثبت گردد. در نرم ‌افزار مالی حسابگر علاوه بر امکان صدور سند قطعی می‌توانید سند را به صورت موقت نیز در سیستم ثبت نمایید. با استفاده از سند موقت، می‌توانید همانند سند قطعی اطلاعات مالی مجموعه خود را وارد نمایید.

با این تفاوت که ورود اطلاعات بدهکار یا بستانکاری طرف حساب، تأثیری در مانده حساب ندارد و پس از تبدیل به سند قطعی بر مانده حساب تاثیر می‌گذارد. سند موقت کاربردهای متفاوتی دارد که هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود می‌تواند از آن استفاده کند. به عنوان مثال فرض کنید مجموعه شما دارای یکسری اسناد ثابت است که به صورت ماهیانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، با استفاده از امکان سند موقت می‌توانید این اسناد را یکبار ثبت و در هر زمان آن‌ها را به سند قطعی تبدیل کنید یا فرض کنید در مجموعه شما اسناد توسط حسابدار در سیستم ثبت می‌شود و می‌خواهید اسناد ثبت شده حسابدار، توسط مدیر مالی تایید شوند. با استفاده از امکان سند موقت، حسابدار می‌تواند اسناد را در سیستم ثبت و بعد از تایید مدیر مالی به اسناد قطعی تبدیل شوند. جهت آشایی با امکان سند موقت می‌توانید ویدیوی آموزشی قرار داده شده را مشاهده یا مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

 

  برای صدور سند موقت از منوی عملیات روزانه > سند موقت > صدور سند موقت را انتخاب کنید.مسیر انتخاب سند موقت در حسابگردر فرم باز شده می‌توانيد سند موقت صادر و اسناد صادر شده را مشاهده و ويرايش کنيد. به صورت اتوماتیک سیستم یک شماره سند جدید (یک واحد بیشتر از آخرین شماره سند) به سند جدید اختصاص می‌دهد که برای صدور بر روی دکمه تایید کلیک کنید. صدور سند موقت جدید در حسابگردر قسمت توضيحات سند می‌توانيد شرح کلی سند را وارد نمایید. فرم صدور سند موقت در حسابگردر قسمت تاريخ سند می‌تواند تاريخ صدور سند را وارد نماييد.تعیین تاریخ سند در حسابگردر قسمت رفرنس می‌توانید رفرنس مربوط به سند موقت را وارد نمایید که به طور پيش فرض برابر با شماره سند است. جهت صدور سند يک رديف جديد ايجاد کنيد در ستون شماره یا نام حساب، شماره یا نام حساب را از لیست حساب‌ها انتخاب کنيد. در ستون نوع می‌توانید نوع پرداخت ردیف سند را مشخص کنید. در ستون نوع، نوع پرداخت ردیف را مشخص کنید. برای تعریف انواع دریافت/پرداخت وجه در نرم افزار حسابگر می‌توانید به راهنمای آن مراجعه فرمایید.تعیین نوع ردیف سند در حسابگردر ستون توضيحات، می‌توانيد توضيحات مرتبط به رديف سند را وارد کنيد. چنانچه به صورت ارزی کار می‌کنيد، در ستون ارز، ارز مربوطه و در ستون نرخ، نرخ برابری ارز را وارد کنيد. در ستون مرکز هزینه می‌توانيد مرکز هزينه مربوط به رديف را انتخاب کنيد. در ستون بدهکار و بستانکار ، مبلغ رديف سند را وارد نمایید. بعد از تعیین موارد مورد نظر بر روی دکمه ذخيره کليک کنيد.

 
قطعی کردن سند موقت

شما می‌توانید سندهای موقت ثبت شده در سیستم را دریافت و به سندهای قطعی تبدیل کنید. برای دریافت سندهای موقت از منوی عملیات روزانه > سند موقت > قطعی کردن سند موقت را انتخاب نمایید. مسیر انتخاب قطعی کردن سند در حسابگر در فرم باز شده می‌توانید سندهای موقت صادر شده را دریافت و به سند قطعی تبدیل کنید. قطعی کردن سندهای موقت در حسابگردر قسمت نوع دریافت می‌توانید نوع دریافت سند موقت را به سه روش زیر تعیین کنید: 1-  یک به یک 2- همه فاکتورها به یک فاکتور 3- گروهبندی   1- یک به یک: در صورتی که نوع دریافت به صورت “یک به یک” انتخاب شده باشد، هر سند موقت به یک سند قطعی تبدیل می‌شود.

2- همه سندها به یک سند: در صورتی که گزینه “همه سندها به یک سند” را فعال کنید، همه سندهای موقت صادر شده در یک سند تجمیع می‌شوند. برای تعیین تاریخی که می‌خواهید سند در آن روز صادر شود، پارامتر “به تاریخ انتخابی” را فعال و در قسمت “صدور سند برای تاریخ”، تاریخ مورد نظر را انتخاب نمایید.

3- گروهبندی: در صورتی که در قسمت نوع دریافت، گزینه “گروهبندی” را فعال کنید، دریافت اسناد می‌تواند بر اساس تاریخ سند یا کاربر صادر کننده سند باشد. به عنوان مثال اگر دریافت اسناد بر اساس کاربر صادر کننده انجام شود، تمام سندهای موقتی که توسط یک کاربر خاص صادر شده‌اند، به صورت یک سند دریافت می‌شوند. در صورتی که پارامتر “تجمیع حساب” را فعال کنید، حسابها به صورت تجمیع شده در سند نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال چنانچه در ردیف اول سند ۱، حساب "موجودی نزد صندوق" را به مبلغ 10000 بدهکار و در ردیف سوم سند، حساب "موجودی نزد صندوق" را به مبلغ 20000 بدهکار ثبت کرده باشید در هنگام تبدیل به سند قطعی یک ردیف برای حساب "موجودی نزد صندوق"  نمایش داده می‌شود که مانده بدهکاری آن برابر با 30000 (مبلغ تجمیع شده) در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که پارامتر “سندهای دریافت شده دوباره دریافت شوند” را فعال کنید، سندهایی که قبلا برای آن‌ها دریافت انجام شده هم دریافت می‌شوند. در صورتی که پارامتر “سندها با نام کاربر جاری صادر شوند” را فعال کنید، سندهای دریافت شده با نام کاربر جاری صادر می‌شوند و در صورتی که این پارامتر را فعال نکنید اسناد با نام کاربر صادر کننده خود دریافت می‌شوند. بعد از تعیین موارد با استفاده از دکمه انتخاب سند، سندهای مورد نظر جهت دریافت را از لیست اسناد انتخاب کنید. همچنین با استفاده از محدوده شماره و تاریخ می‌توانید انتخاب اسناد را محدود کنید. بعد از تعیین موارد مورد نظر بر روی دکمه تایید کلیک کنید.

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat