ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

تسویه فاکتور در نرم‌ افزار حسابگر

در نرم ‌افزار فروش حسابگر شرکت شایگان سیستم میتوانید تسویه فاکتور ها را به صورت مستقیم در فاکتورها و هم با استفاده از برگه دریافت/پرداخت وجه در سیستم ثبت نمایید که در ادامه هر مورد به تفصیل توضیح داده می‌شود.

  1. تسویه مستقیم فاکتور

  2. برگه دریافت/پرداخت وجه

  3. برگه دریافت لیستی

1- تسویه مستقیم فاکتور

چنانچه بعد از صدور فاکتور بخواهید آن را به صورت نقدی تسویه نمایید، می‌توانید از دکمه «تسویه» موجود در پایین فرم استفاده نمایید.

تسویه فاکتور در حسابگر در منوی این دکمه تسویه به دو صورت تسویه و تسویه مدیریت شده قابل انتخاب است. برای تسویه فاکتور به صورت نقدی گزینه تسویه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب دکمه تسویه برگه دریافت مربوطه به صورت اتوماتیک صادر خواهد شد.

تسویه مستقیم فاکتور در حسابگر چنانچه از حسابگر نسخه 10 استفاده می‌نمایید و برای نحوه تسویه فاکتورها بر اساس اعتبار سنجی انجام گرفته از مشتریان و بازه زمانی مورد نظر قوانین خاصی مد نظر دارید، می‌توانید از امکان تسویه مدیریت شده استفاده نمایید. جهت آشنایی با امکان تسویه مدیریت شده می‌توانید به راهنمای آن مراجعه نمایید.

 تسویه مدیریت شده فاکتور در حسابگر 2- برگه دریافت / پرداخت وجه

با استفاده از برگه دریافت / پرداخت وجه می‌توانید تسویه با طرف حساب را به صورت نقدی، چک و... در سیستم ثبت نمایید. برای صدور برگه دریافت / پرداخت وجه در فاکتورهای خرید یا فروش بر روی دکمه برگه دریافت یا پرداخت کلیک کنید.

برگه دریافت در فاکتور فروش در حسابگر در فرم باز شده در قسمت مبلغ، مبلغ مورد نظر را وارد نمایید. در ستون مربوط به نوع پرداخت، نوع پرداخت مورد نظر را انتخاب نمایید. چنانچه نوع پرداخت را چک انتخاب کنید، پنجره ورود مشخصات چک باز می‌شود که اطلاعات مربوط به چک را وارد نمایید.

برگه دریافت در حسابگر چنانچه بخواهید انواع دریافت وجه را در سیستم تعریف نمایید از منوی اطلاعات پایه > تعریف پیش‌فرض‌ها اقدام کنید. جهت آشنایی با معرفی انواع دریافت / پرداخت وجه می‌توانید به راهنمای آن مراجعه فرمایید.

برای مشاهده پرداخت‌های مربوط به هر فاکتور، در فرم فاکتور بر روی دکمه پرداختها کلیک کنید.

پرداختها در فاکتور

در فرم باز شده لیست پرداخت‌های مربوط به فاکتور نمایش داده می‌شود.

برای صدور برگه دریافت پرداخت وجه علاوه بر دکمه موجود در فرم فاکتورها می‌توانید از مسیر اطلاعات پایه > برگه دریافت وجه یا برگه پرداخت وجه را انتخاب نمایید.

در فرم برگه دریافت / پرداخت وجه می‌توانید مبلغ دریافتی / پرداختی را برای تسویه یک یا چند فاکتور به صورت همزمان تعیین نمایید. برای استفاده از این امکان، بعد از تعیین مبلغ مورد نظر و انواع دریافت / پرداخت وجه بر روی دکمه «پرداخت شده برای فاکتورهای» کلیک کنید.

در فرم باز شده لیست فاکتورهای صادرشده برای حساب مورد نظر نمایش داده می‌شود. چنانچه بخواهید یک یا چند فاکتور مورد نظر را به انتخاب خود تسویه کنیدْ در ردیف فاکتورهای مورد نظر، در ستون مربوط به «دریافت‌های فاکتور»، مبلغ مربوط به فاکتورهای مورد نظر را وارد کنید همچنین با استفاده از دکمه نحوه تسهیم پرداخت می‌توانید نحوه تسهیم مبلغ را به دو صورت پایین به بالا یا بالا به پایین تعیین کنید.

 به عنوان مثال در صورتی که حالت بالا به پایین را انتخاب کنید سیستم به صورت اتوماتیک از اولین فاکتور موجود در لیست به سمت پایین بر اساس مبلغ دریافتی، تسویه فاکتورها را اعمال می‌کند.

بعد از تعیین موارد مورد نظر بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

جهت تهیه گزارش اطلاعات مربوط به فاکتورها می‌توانید از گزارشات فاکتورهای معوق موجود در نرم افزار حسابداری حسابگر استفاده نمایید. با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید مبلغ هر فاکتور به همراه مبلغ پرداخت شده و مانده هر فاکتور را با تاریخ سررسید به تفکیک مشاهده نمایید. برای تهیه این گزارشات از مسیر گزارشات > وضعیت فروش > گزارشهای فاکتورهای معوق فروش > اقدام نمایید.

 
3- برگه دریافت لیست

برگه دریافت لیست یکی از امکانات نرم افزار پخش مویرگی است که با استفاده از آن می‌توانید برای لیستی از مشتریان، به صورت گروهی وجوه مربوط به فاکتورها را دریافت نمود. تفاوت برگه دریافت لیست با برگه دریافت وجه در این است که در برگه دریافت وجه در هر برگه فقط نام یک طرف حساب را می‌توان انتخاب نمود و در نتیجه برای هر حساب، یک برگه جداگانه صادر می‌شود اما در برگه دریافت لیست می‌توان در هر برگه تعداد نامحدودی حساب را وارد نمود و نوع پرداخت (نقدی، چک، ردیف سند حسابداری و…) هر یک را به صورت جداگانه مشخص کرد. جهت آشنایی با امکان برگه دریافت لیست می‌توانید به راهنمای آن مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat