ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

جدول حقوق و مزایا سال 1400

طبق ماده 41 قانون کار، شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل حقوق کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید:

 

1- حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.

2- حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید.

تبصره- کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می‌باشند. شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران برای سال 1400 را 26/554/925 ریال تعیین کرده است که در ادامه جدول حقوق و مزایا سال 1400 قرار داده شده است. جدول حقوق و مزایا سال 1400 جدول حقوق و مزایا 1400:

همانطور که مشاهده می‌کنید در جدول حقوق و مزایا 1400 حقوق پایه روزانه، حق مسکن، حق بن کارگری و حق اولاد به همراه پایه سنوات ذکر شده است.

کارفرمایان مجموعه‌های مشمول قانون کار علاوه بر پرداخت به موقع حقوق ماهیانه کارگران موظف هستند که به هر کدام از کارگران خود در ازای یک سال کار کردن معادل دو برابر آخرین حقوق دریافتی آن‌ها در صورتی که از حداکثر میزان عیدی تعیین شده توسط شورای عالی کار بیشتر نباشد، به عنوان عیدی پرداخت نمایند. بعد از تعیین حداقل دستمزد کارگران توسط شورای عالی کار، در ادامه نحوه محاسبه عیدی 1400 و نحوه محاسبه سنوات 1400 کارگران توضیح داده می‌شود.

عیدی که به کارگران تعلق می‌گیرد دارای یک حداقلی و حداکثری است که حداقل عیدی برای یک سال کامل کارکرد، معادل دو برابر حداقل دستمزد ماهیانه تعیین شده توسط شورای عالی کار و حداکثر عیدی قابل پرداخت برای یک سال کامل کارکرد معادل سه برابر حداقل دستمزد ماهیانه تعیین شده توسط شورای عالی کار است که نحوه محاسبه حداقل و حداکثر عیدی 1400 به شرح زیر است:

 

53،109،900 = 26،554،950 × 2 حداقل میزان عیدی 79،664،850 = 26،554،950 × 3 حداکثر میزان عیدی

 

میزان عیدی پرداختی به کارگران از حداکثر میزان عیدی تعیین شده مصوبه توسط شورای عالی کار نباید بیشتر باشد. در صورتی که حداقل میزان عیدی کارکنان بیشتر از حداکثر میزان عیدی تعیین شده باشد در آن صورت کارفرما حداکثر میزان عیدی تعیین شده را باید به کارگر بپردازد.

درصورتی‌که کارکرد پرسنل از 12 ماه کمتر باشد سقف عیدی تعیین شده توسط شورای عالی کار به‌صورت کامل تعلق نمی‌گیرد و باید سقف عیدی به نسبت کارکرد افراد پرداخت شود.

فرمول محاسبه عیدی به صورت زیر می‌باشد:

 

365 / (2 * تعداد روز کارکرد * حقوق پایه)

  با استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد (Payroll) شرکت شایگان‌سیستم می‌توانید ضریب عیدی (چند برابر حقوق و مزایا)، سقف عیدی، وضعیت بیمه و... را تعیین نمایید تا سیستم میزان مبلغ عیدی کارکنان را تعیین نماید. چنانچه بخواهید این محاسبه را قبل از محاسبه حقوق اسفند ماه انجام دهید تنها کافی است تعداد روزهای باقی مانده سال را به برنامه اعلام نمایید. قابل توجه است در صورتی که درآمد پرداخت شده به کارکنان بیشتر از سقف مجاز تعیین شده توسط شورای عالی کار باشد، مشمول مالیات می‌شود که سقف معافیت مالیات ماهانه در سال 1400 مبلغ 40،000،000 ریال تعیین شده است. جدول مالیات بر درآمد کارگران سال 1400 به شرح زیر است:

پایه سنوات چیست؟ پایه سنوات سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود و به کارگرانی که یک سال یا بیشتر در یک مجموعه سابقه کار داشته باشند تعلق می‌گیرد. پایه سنوات در واقع بخشی از حقوق پایه کارکنان است که به حداقل دستمزد آن‌ها اضافه می‌‌شود که کارفرما آن را به صورت ماهیانه یا در پایان سال پرداخت می‌نماید که پایه سنوات سال 1400 به شرط داشتن حداقل یکسال سابقه کار برابر با 140,000 تومان می‌باشد.   حق سنوات چیست؟ حق سنوات به مزایای پایان خدمت گفته می‌شود که با خاتمه قرارداد کار توسط کارفرما به کارگر تعلق می‌گیرد که میزان آن برای هر یک سال سابقه کار افراد برابر با آخرین حقوق دریافتی یک ماه آن است. از آنجایی که اکثر کارگران به صورت موقت در مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند بنابراین کارفرمایان بعد از هر قطع همکاری یا در پایان هر سال، حق سنوات را پرداخت می‌کنند. جهت مشاهده جدول حقوق و مزایا سال 1399 می‌توانید به مقالهنحوه محاسبه عیدی و سنوات سال 1399 مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat