ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

استفاده از لایسنس سامانه مودیان در حسابگر

پس از تهیه افزونه سامانه مودیان شایگان سیستم، طبق این مطلب آموزشی، مراحل زیر را برای ثبت لایسنس و بهره برداری از افزونه انجام دهید.

برای استفاده از لایسنس سامانه مودیان از منوی عملیات روزانه، بر روی گزینه  “تکمیل اطلاعات سامانه مودیان”  کلیک نمایید.

12 587x705

در فرم باز شده  در فیلد “شماره حافظه مالیاتی” شناسه یکتا حافظه مالیاتی که از سازمان امور مالیاتی دریافت نموده اید را وارد نمایید.

22

در فیلد “شماره لایسنس” شماره  لایسنس خریداری شده از پورتال مشتریان وب سایت شایگان سیستم را وارد نمایید. در صورت نیاز با کلیک بر روی ” خرید لایسنس “ می توانید مستقیما برای خرید لایسنس سامانه مودیان مالیاتی اقدام نمایید.

توجه داشته باشید، قفل های چند کاربر فقط با لایسنس چند کاربر کار می کنند و در صورت استفاده از قفل چند کاربر و لایسنس افزونه تک کاربر، با خطا مواجه خواهید شد.

در فیلد “سریال قفل” سریال شش رقمی نوشته شده بر روی قفل سخت افزاری خود را وارد نمایید.

افزونه قفل

انتخاب نوع امضای دیجیتال: این گزینه، امکان استفاده از روش سخت افزاری یا نرم افزاری برای بهره برداری از گواهی الکترونیکی(امضای دیجیتال) فراهم می آورد.

اگر از توکن سخت افزاری استفاده کرده اید، گزینه "سخت افزاری و یا نرم افزاری نصب شده" را انتخاب نمایید

و ضمن اتصال توکن به کامپیوتر ، در قسمت  “انتخاب گواهینامه”  گواهینامه نمایش داده شده در لیست را انتخاب نمایید.

اگر از روش نرم افزاری برای دریافت گواهی الکترونیک استفاده کردید 2 راهکار در این فرم، پیش روی شماست:

1- نصب گواهینامه

2- صرفا استفاده از کلید خصوصی(Private Key)

در توضیح راهکار اول(نصب گواهینامه)، گزینه "سخت افزار و یا نرم افزاری نصب شده" را انتخاب نمایید و طبق این مطلب آموزشی، اقدام به نصب گواهی الکترونیک در کامپیوترتان کنید. و پس از آن از گزینه "انتخاب گواهینامه"، گواهینامه ای را که نصب کرده اید  انتخاب نمایید.

در توضیح راهکار دوم، با انتخاب "کلید خصوصی خام" از قسمت انتخاب نوع امضای دیجیتال، از قسمت "انتخاب کلید خصوصی"، فایل کلید خصوصی(Private Key) را که طبق این مطلب آموزشی تولید کرده اید را  بارگذاری نمایید.

23

اگر در دریافت گواهی الکترونیکی(امضای دیجیتال) ، روش نرم افزاری را انتخاب کرده بودید، (قطعا توکن سخت افزاری ندارید)، در قسمت "انتخاب نوع امضای دیجیتال" گزینه "کلید خصوصی خام" را انتخاب نمایید و در ادامه، از قسمت "انتخاب کلید خصوصی"، کلید خصوصی(Private Key) را که همزمان با تولید فایل CSR تولید کرده اید را بارگذاری نمایید. مراجعه به مطلب آموزشی تولید فایل CSR.

 در ادامه فیلد “آدرس سرور” آدرس سرور سامانه مالیاتی را انتخاب نمایید. از گزینه "سرور تستی سامانه مودیان" به صورت تست و با استفاده از Sandbox server جهت ارسال فاکتور می توانید استفاده نمایید(در این حالت فاکتور در سامانه اصلی ثبت نمی شود و برای فعال سازی این حالت باید این امکان از طرف سازمان مالیاتی برای شما فعال شده باشد) و همچنین جهت ارسال فاکتور ها به سازمان امور مالیاتی از گزینه Original server استفاده نمایید.

پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه  “ثبت لایسنس ” کلیک نموده و منتظر تایید برنامه باشید.

توجه: پس از ثبت لایسنس می توانید اطلاعات وارده در “انتخاب گواهینامه” و “آدرس سرور” را با حذف لایسنس و ثبت مجدد آن تغییر دهید و نگران اطلاعات وارد شده در فیلد های دیگر نباشید.

در صورت نیاز به تغییر اطلاعات وارد شده در دیگر فیلد ها می بایست از طریق حساب خود در پورتال مشتریان سایت شایگان سیستم اقدام به تغییر لایسنس (Reissue) نمایید.(انجام این کار در شرایط خاص امکان پذیر است)

در منوی معرفی کالاها، زبانه “مربوط به سامانه مودیان” می توانید به هر کالا نام و کد ویژه ای، جهت ارسال به سامانه مودیان اختصاص دهید.

15 1030x113

همچنین می توانید برای هر واحد قابل شمارش معرفی شده در نرم افزار حسابگر واحد معادل در سامانه مودیان انتخاب نمایید. برای این کار از منوی اطلاعات پایه بر روی گزینه “معرفی واحد های شمارش” کلیک نمایید.

16

در صفحه‌ تعریف واحدهای شمارش، می توانید واحد های شمارش موجود در برنامه را به واحد های مخصوص سامانه مودیان وصل و سپس بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

17

با ثبت موفق لایسنس می توانید بر روی گزینه  “سامانه مودیان” در فاکتور فروش کلیک و اطلاعات هر فاکتور را به سامانه ارسال نمایید.

توجه داشته باشید ارسال فاکتور به سامانه مودیان به صورت آنلاین صورت می گیرد.

18

پس از کلیک بر روی گزینه “سامانه مودیان” در فرم پیش نمایش اطلاعات ارسال فاکتور به سامانه مودیان می توانید از صحت اطلاعات مطمئن شوید و فاکتور را ارسال نمایید.

54546

در این مرحله فاکتور شما به وضعیت “در انتظار استعلام وضعیت” تغییر و غیر قابل ویرایش می شود. در صورت نیاز به اصلاح آن، از منوی عملیات روزانه گزینه “لیست فاکتور های ارسالی به سامانه مودیان” را انتخاب و وضعیت آن را به روزرسانی نمایید تا به وضعیت آن موفق یا ناموفق گردد.

20 1030x215

برای ویرایش فاکتور می توانید با کلیک بر روی گزینه “سامانه مودیان” و سپس “حالت اصلاح فاکتور”، فاکتور را مجددا قابل ویرایش و پس از انجام اصلاحات طبق مرحله قبلی اقدام به ارسال مجدد آن نمایید.

21 1030x147

جهت آموزش نحوه ی استخراج کلید عمومی در توکن ePass Auto 3003، مطلب آموزشی نحوه استخراج کلید عمومی از توکن را مطالعه نمایید.

همچنین جهت آموزش نحوه دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی از کار پوشه مودیان مالیاتی، مطلب دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی  مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat