ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

فاکتور فروش سریع

معمولا فروشگاه‌های زنجيره‌ای و صندوق‌های فروشگاهی پر فروش نیاز دارند که فاكتورهای فروش خود را با سرعت بالا صادر نمایند.

فاکتور فروش سریع یکی از امکانات نرم افزار حسابداری حسابگر است که مناسب جهت استفاده این مجموعه‌ها فراهم آمده است. جهت آشنایی با امکان فاکتور فروش سریع در نرم‌افزار حسابگر می‌توانید ویدیوی آموزشی قرار داده شده یا مقاله زیر را مشاهده فرمایید.

 
 

فاکتور فروش سریع برای استفاده از امكان فاکتور فروش سریع از مسیر عمليات روزانه > فاكتورهای سريع > فاكتور فروش سريع را انتخاب كنيد. مسير انتخاب فاکتور فروش سريع در حسابگردر فرم باز شده سيستم به صورت اتوماتيک يک شماره فاکتور جديد (يک واحد بيشتر از آخرين شماره فاکتور) به فاکتور جديد اختصاص می‌دهد که جهت صدور فاکتور سریع جديد بر روی دکمه تاييد کليک کنيد. در قسمت کد یا نام مشتری، کد یا نام مشتری را با استفاده از دکمه ذره‌بین از لیست حسابها انتخاب کنید. نکته: چنانچه بخواهید جهت افزایش سرعت صدور فاکتور در هنگام صدور فاکتور سریع جدید، نام مشتری به صورت پیش فرض توسط سیستم تعیین شود، از مسیر شرایط محیطی > پارامترهای صندوق‌های پر فروش را انتخاب و در فرم باز شده در قسمت مشتری پیش‌فرض با استفاده از دکمه ذره‌بین از لیست حساب‌ها، حساب پیش فرض مورد نظر را انتخاب نمایید. پارامترهاي صندوق هاي پر فروش در حسابگردر جدول این فرم در ستون انبار، شماره انبار و در ستون کد یا نام کالا، کد یا نام کالا را از لیست کالاها انتخاب کنید. در ستون مقدار 1، مقدار کالا و در ستون فی، فی کالا را وارد نمایید. فاکتور فروش سریع در حسابگربرای ثبت دریافت‌های فاکتور بر روی دکمه دریافت سریع کلیک و در فرم باز شده انواع دریافت سریع مربوط به آن را تعریف نمایید. جهت آشنایی با نحوه کار و تخصیص دسترسی کاربران به امکان دریافت سریع می‌توانید به راهنمای آن مراجعه فرمایید. فرم دريافت سريع در حسابگر نکته: در نرم افزار جامع مالی حسابگر می‌توانید جهت سهولت کار و افزایش سرعت هنگام صدور فاکتورها، تصاویر کالاها در فاکتور فروش و فروش سریع را اضافه نمایید که در مقالات قبلی این امکان به تفصیل توضیح داده شده است و در صورت نیاز می‌توانید آن را مطالعه فرمایید. کليد سريع کالا در فاکتور فروش سريع حسابگر نکته: توجه داشته باشید كه فاكتورهای سریع تا زمانی که دریافت و تبدیل به فاکتور فروش نشوند، بر موجودی کالاها و مانده حساب‌ها تاثیری ندارند.  

فاکتور مرجوعی سریع برای صدور فاکتور مرجوعی سریع از مسیر عملیات روزانه > فاکتور مرجوعی سریع را انتخاب کنید. فاکتور مرجوعی سریع همانند فاكتورهای سريع هستند که روش ورود اطلاعات آنها مشابه فاكتورهای سريع می‌باشد. فاکتور مرجوعي سريع در حسابگر 

دریافت فاکتور فروش سریع شما می‌توانید در پایان روز کاری، فاكتورهای سريع ثبت شده در سیستم را به صورت روزانه دريافت و به فاكتورهای معمولی تبديل کنید. برای دريافت فاكتورهای سریع از منوی عمليات روزانه > دريافت فاكتور فروش سريع را انتخاب نماييد. دريافت فاکتور فروش سريع در حسابگردر فرم باز شده می‌توانید فاکتورهای فروش سریع صادر شده را دریافت و به فاکتور فروش معمولی تبدیل کنید. دريافت فاکتور فروش سريع در حسابگر در قسمت نوع دریافت می‌توانید نوع دریافت فاکتور سریع را به سه روش زیر تعیین کنید: 1- یک به یک 2- همه فاکتورها به یک فاکتور 3-  گروهبندی   1- یک به یک: در صورتی كه نوع دريافت به صورت "یک به یک" انتخاب شده باشد، هر فاكتور فروش سريع تبديل به يك فاكتور فروش معمولی می‌شود. 2- همه فاكتورها به یک فاكتور: در صورتی كه گزينه "همه فاكتورها به یک فاكتور" را فعال کنید، همه فاکتورهای سریع صادر شده در یک فاکتور به نام یک طرف حساب تجمیع می‌شوند. برای تعیین طرف حسابی که می‌خواهید فاکتور فروش به نام آن صادر شود، پارامتر "به حساب انتخابی" را فعال سپس در قسمت "صدور فاکتور برای حساب شماره"، طرف حساب مورد نظر را از لیست حسابها انتخاب کنید همچنین برای تعیین تاریخ انتخابی، پارامتر "به تاريخ انتخابی" را فعال و در قسمت "صدور فاكتور برای تاريخ"، تاريخ فاكتور را انتخاب نمایید. 3- گروهبندی: در صورتی كه در قسمت نوع دريافت، گزينه "گروهبندی" را فعال کنید، دريافت فاكتورها می‌تواند بر اساس تاريخ فاكتور، طرف حساب فاكتور يا كاربر صادر كننده فاكتور صورت پذيرد. به عنوان مثال اگر دريافت فاكتورها بر اساس كاربر صادر كننده انجام شود، تمام فاكتورهای سريعی كه توسط یك كاربر خاص صادر شده‌اند، به صورت یك فاكتور فروش وارد سيستم می‌شوند. در صورتی که پارامتر "تجمیع کالا" را فعال کنید، کالاها به صورت تجمیع شده در فاکتور فروش نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال چنانچه در فاکتور سریع 1 در ردیف اول کالای مداد به تعداد 10 عدد و در ردیف چهارم همین فاکتور، کالای مداد به تعداد 30 عدد فروش شده باشد در هنگام تبدیل به فاکتور فروش یک ردیف کالا به نام مداد نمایش داده می‌شود که تعداد آن برابر با 40 (تعداد تجمیع شده) در نظر گرفته می‌شود. همچنین چنانچه پارامتر "فاکتورهای دریافت شده دوباره دریافت شوند" را فعال کنید، فاکتورهایی که قبلا برای آن‌ها دریافت انجام شده هم دریافت می‌شوند. با استفاده از دکمه انتخاب فاکتور، می‌توانید فاکتورهای مورد نظر جهت دریافت را از لیست فاکتورها انتخاب کنید. همچنین با استفاده از محدوده شماره و تاریخ می‌توانید انتخاب فاکتورها را محدود کنید.

 

دریافت فاکتور مرجوعی سریع برای دريافت فاكتورهای مرجوعی سریع از منوی عمليات روزانه > دريافت فاكتور فروش مرجوعی سريع را انتخاب نماييد. توجه داشته باشید که دريافت فاکتور مرجوعی سریع مشابه فاكتورهای سريع می‌باشد. دريافت فاکتور مرجوعي سريع در حسابگرحذف فاکتور سریع برای حذف دسته‌ای فاکتورهای سریع از منوی عمليات روزانه > حذف فاكتور سريع را انتخاب نماييد. حذف فاکتور سريع در حسابگردر فرم باز شده در قسمت محدوده تاریخ، می‌توانید محدوده تاریخی مورد نظر جهت حذف فاکتورها را انتخاب نمایید. در قسمت نوع فاکتور، نوع فاکتور جهت حذف را از لیست کشویی که می‌تواند یکی از موارد همه، فروش و برگشت از فروش باشد را انتخاب نمایید. چنانچه در قسمت نوع فاکتور یکی از موارد فروش یا برگشت از فروش را انتخاب نمایید، در قسمت محدوده شماره می‌توانید محدوده شماره فاکتورهای مورد نظر جهت حذف را انتخاب کنید. با استفاده از قسمت چاپ و وضعیت تبدیل فاکتور می‌توانید لیست فاکتورهای سریع را فیلتر کنید. بعد از تعیین موارد مورد نظر جهت نمایش فاکتورهای انتخابی بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا لیست فاکتورهای انتخابی در جدول فرم نمایش داده شوند. برای حذف فاکتورها بر روی دکمه حذف کلیک کنید.حذف دسته ای فاکتورهای سريع در حسابگر

 

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat