ابزارهای دسترسی

پورتال مشتریان

فارسی

|

English

پایگاه دانش

آنچه را که تحقیق و تجربه کرده ایم با شما به اشتراک می گذاریم

برگه دریافت لیست

یکی از امکانات نرم‌افزار پخش مویرگی، برگه دریافت لیست است که با استفاده از آن می‌توان برای لیستی از مشتریان، به صورت گروهی وجوه مربوط به فاکتورها را دریافت نمود. تفاوت برگه دریافت لیست با برگه دریافت وجه در این است که در برگه دریافت وجه در هر برگه فقط نام یک طرف حساب را می‌توان انتخاب نمود و در نتیجه برای هر حساب، یک برگه جداگانه صادر می‌شود اما در برگه دریافت لیست می‌توان در هر برگه تعداد نامحدودی حساب را وارد نمود و نوع پرداخت (نقدی، چک، ردیف سند حسابداری و...) هر یک را به صورت جداگانه مشخص کرد. برای استفاده از این امکان مراحل زیر را انجام دهید:

 

  • از مسیر عملیات روزانه > مدیریت سیاست‌های فروش و تخفیفات > برگه دریافت لیست را انتخاب نمایید یا از کلید میانبر Alt+V استفاده کنید.
  • در قسمت نام فروشنده می‌توانید نام شخصی را که دریافت‌ها توسط وی انجام شده است وارد نمایید.
  • توجه داشته باشید که وارد کردن نام فروشنده در صورتی لازم است که بخواهید از امکان مديريت پورسانت  و محاسبات پورسانت نمایندگان استفاده نمایید.
  • در ستون نام حساب می‌توانید نام شخص یا اشخاصی را که از آن‌ها وجه دریافت کرده‌اید وارد کنید.
  • در ستون قطعی/موقت قادر هستید نوع ثبت سند مربوط به دریافت وجه برای هر حساب را تعیین نمایید.
  • در ستون نوع پرداخت نوع پرداخت هر حساب را تعیین نمایید. منظور از ردیف سند حسابداری این است که گاهی ممکن است وجهی به صورت نقدی یا چک و... از حساب موردنظر دریافت نشود و میزان بدهی مشتری یا بخشی از آن با یکی از سندهای از قبل صادرشده (مثلاً اسناد مربوط به مرجوعی) تسویه شود که با انتخاب این گزینه لیست اسناد باز شده و می‌توانید سند مربوطه را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه، میزان بدهی طرف حساب با یکی از اسناد موجود تسویه شده و سند جدیدی صادر نمی‌شود.
  • با استفاده از ستون پرداخت‌شده برای، لیست فاکتورهای صادر‌ شده برای مشتری انتخابی که تسویه نشده‌اند و یا بخشی تسویه شده‌اند نمایش داده شده و می‌توانید مشخص نمایید وجه دریافتی از مشتری برای کدامیک از فاکتورهای وی بوده است. چنانچه برای هر فاکتور چندین مرحله دریافت صورت گرفته باشد، جمع مبالغ دریافتی از مشتری برای فاکتور مربوطه در ستون «دریافتی تاکنون» نمایش داده شده و مبلغ مانده فاکتور که هنوز برای آن پرداختی صورت نگرفته در ستون «مبلغ مانده» نمایش داده می‌شود و اگر برای فاکتوری تاکنون پرداختی صورت نگرفته باشد مبلغ مانده با مبلغ فاکتور برابر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در قسمت برگه دریافت لیست این است که بر خلاف برگه دریافت وجه که در صورت نیاز کاربر، فاکتورهای تسویه نشده تمام دوره های قبل در لیست تسویه می­آید، در برگه دریافت لیست تنها فاکتورهای تسویه نشده دو دوره مالی (دوره جاری و یک دوره قبل از دوره جاری) در لیست تسویه نمایش داده می‌شود.   برگه دریافت لیست

برگه-دریافت-و-پرداخت

مطالب مرتبط

نوشتن نظر و دیدگاه

نام، اجباری است.

پست الکترونیک، اجباری است؛ اما نمایش داده نخواهد شد.

ارسال

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)، بالاتر از میرداماد، خیابان ستاری، پلاک‌۳، ساختمان نقره‌چی، طبقه دوم 

کدپستی:۱۹۶۸۸۶۵۱۳۱
تلفن: ۴۱۹۷۲۰۰۰-۰۲۱
نمابر: ۴۱۹۷۲۹۹۹-۰۲۱

ایمیل: info AT shygunsys.net

 

 
 

نماد اعتماد الکترونیک

logo-enamad  logo-samandehi

 

شبکه های اجتماعی

شایگان سیستم در LinkedIn شایگان سیستم در Instagram شایگان سیستم در Telegram شایگان سیستم در Aparat